Vyberte stránku

ORGANIZAČNÍ

Dokumenty ke stažení ZDE.

V kompetenci organizačního odboru je především:

úsek sociální, evidence o pobytu občanů, vedení přestupkové agendy,

vedení evidence stížností, činnost matriky

 Úsek sociální

    Péče o rodinu a děti

    1. Poradenská a výchovná činnost
    2. V rámci sociálně-právní ochrany dětí působení v rodinách na rodiče, kteří neplní povinnosti vyplývající z rodičovské zodpovědnosti
    3. Projednávání s rodiči, odstranění nedostatků ve výchově a v chování dětí
    4. Sledování vývoje a výchovy ohrožených dětí
    5. V případě nutnosti oznamování zjištěných skutečností v ohrožených rodinách pověřenému úřadu
    6. Pečovatelská služba

    Péče o zdravotně postižené a staré občany

    1. Poradenská činnost
    2. Pečovatelská služba
    3. Sepisování žádostí o umístění v DPS
    4. Ustanovení zvláštního příjemce důchodu

    Péče o občany, kteří se ocitli v mimořádně obtížných poměrech nebo v nich žijí

    1. Poradenská činnost
    2. Bezprostřední individuální pomoc

    Matriční úřad – poplatky

    • Provozní poplatek –  uzavření manželství v obřadní síni 400,-Kč
    • Rada města Rychvald na svém 119. schůzi dne 08.10.2018 stanovila usn.č.119/3. místo určené pro konání slavnostních obřadů obřadní v budově městského úřadu a dobu pro uzavírání manželství čtvrtek, pátek a sobotu v době od 9,00-13,00 hodin v půlhodinových intervalech.
    • Nejčastější používané správní poplatky na úseku matriky dle zák.č.634/2004 Sb.:
        • Nahlédnutí do matriční knihy nebo sbírky listin na konkrétní zápis  : 50,-Kč za každou matriční událost
        • Vyhledávání v matričních knihách – za každou započatou hodinu 200,-Kč
        • Vydání stejnopisu rodného, oddacího, úmrtního listu : 100,-Kč
        • Ověření stejnopisu, opisu, kopie, fotokopie,atd. : 30,-Kč za každou i započatou stránku
        • Ověření podpisu nebo otisku razítka na listině : 30,-Kč za každý podpis
        • Vydání povolení změny
        • a) příjmení hanlivého,výstředního,směšného,zkomoleného, cizojazyčného nebo na příjmení dřívější : 100,-Kč
        • b) jména nebo příjmení v ostatních případech : 1000,-Kč
        • Vydání povolení uzavřít manželství mimo stanovenou dobu nebo mimo úředně stanovenou místnost : 1000,-Kč

      Vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství : 500,-Kč

    Evidence o pobytu občanů

    přihlašování k trvalému pobytu

    poskytování písemných informací o místech pobytů občanů na základě písemné žádosti státních orgánů

    vystavování potvrzení o žití pro občany, kteří pobírají důchod ze zahraničí

    správní poplatek dle zák. č. 634/2004 Sb. – ohlášení změny místa trvalého pobytu 50 Kč (za osoby uvedené na jednom přihlašovacím lístku)

    Matriční úřad

    • vede matriční knihy narození, manželství a úmrtí.
    • provádí zápisy matričních událostí, matričních skutečností, dodatečných zápisů, změn a oprav do matričních knih (určení otcovství, popření otcovství, osvojení, rozvod manželství)
    • přijímá žádosti o zápis příjmení v mužském tvaru
    • přijímá prohlášení o volbě druhého jména, určení otcovství, přijetí dřívějšího příjmení po rozvodu manželství.
    • rozhoduje ve věcech změny jména nebo příjmení
    • vydává prvopisy matričních dokladů, duplikáty matričních dokladů, potvrzení z matričních knih a potvrzení ze sbírky listin
    • pořizuje doslovné výpisy z matričních knih
    • přijímá žádosti o uzavření manželství, zpracovává podklady k civilním i církevním sňatkům
    • vystavuje osvědčení k uzavření církevního sňatku
    • vydává vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v zahraničí
    • povoluje uzavření manželství na jiném vhodném místě
    • provádí a zajišťuje svatební obřady
    • přijímá žádosti o zápis matriční události do zvláštní matriky v Brně
    • plní zákonnou ohlašovací povinnost o matričních událostech
    • provádí vidimaci listin a legalizaci podpisů
    • připravuje akce komise pro občanské záležitosti

     

    KPOZ

    • spolupracuje s komisí pro občanské záležitosti. Podílí se na přípravách organizačních a programových (vede evidenci každoročních jubilantů, nových Rychvalďáčků, organizuje přípravu jubilejních svateb, slavnostní vyřazení žáků 9.tříd, přijetí žáků 1.tříd, přijetí dárců krve,podílí se na zajištění upomínkových předmětů na tyto akce, vede rozpočet KPOZ,atd.)
    • zabezpečuje vyvěšení praporů k významným výročím

    ARCHIV

    • zajišťuje dohled na výkon spisové a archivní služby u MěÚ Rychvald
    • přejímá archiválie odborů MěÚ, zabezpečuje jejich trvalé uložení do spisovny MěÚ a všestrannou péči o ně
    • zajišťuje jejich zpracování pro Státní archiv v Karviné dle spisového a skartačního řádu MěÚ Rychvald

    Kontakty

    vedoucí odboru, evidence obyvatel
    Jméno
    Jana Sarganková
    Telefon
    596 543 037
    Email
    sargankova@rychvald.cz
    sekretariát, přestupky
    Jméno
    Bc. Lena Koláková
    Telefon
    596 543 043
    Email
    kolakova@rychvald.cz
    matrika, podatelna
    Jméno
    Iveta Rozsívalová
    Telefon
    596 543 040
    Email
    rozsivalova@rychvald.cz
    recepce
    Jméno
    Jana Kiková
    Telefon
    596 543 042
    Email
    kikova@rychvald.cz
    řidič
    Jméno
    Josef Kováčik
    Telefon
    604 701 512
    Email
    kovacik@rychvald.cz
    Dům s pečovatelskou službou Rychvald
    Jméno
    Telefon
    Email
    pečovatelka
    Jméno

    Iva Sasoňová

    Telefon

    596 547 231

    Email
    pečovatelka
    Jméno
    Iveta Greňová
    Telefon
    596 547 231
    Email
    pečovatelka
    Jméno
    Svatava Adamčíková
    Telefon
    596 547 231
    Email