Vyberte stránku

ORGANIZAČNÍ

Dokumenty ke stažení ZDE.

V kompetenci organizačního odboru je především:

úsek sociální, evidence o pobytu občanů, vedení přestupkové agendy,

vedení evidence stížností, činnost matriky

 Úsek sociální

    Péče o rodinu a děti

    1. Poradenská a výchovná činnost
    2. V rámci sociálně-právní ochrany dětí působení v rodinách na rodiče, kteří neplní povinnosti vyplývající z rodičovské zodpovědnosti
    3. Projednávání s rodiči, odstranění nedostatků ve výchově a v chování dětí
    4. Sledování vývoje a výchovy ohrožených dětí
    5. V případě nutnosti oznamování zjištěných skutečností v ohrožených rodinách pověřenému úřadu
    6. Pečovatelská služba

    Péče o zdravotně postižené a staré občany

    1. Poradenská činnost
    2. Pečovatelská služba
    3. Sepisování žádostí o umístění v DPS
    4. Ustanovení zvláštního příjemce důchodu

    Péče o občany, kteří se ocitli v mimořádně obtížných poměrech nebo v nich žijí

    1. Poradenská činnost
    2. Bezprostřední individuální pomoc

    Matriční úřad – poplatky

    • Nejčastější používané správní poplatky na úseku matriky dle zák.č.634/2004 Sb.:
      • Nahlédnutí do matriční knihy nebo sbírky listin na konkrétní zápis  : 50,-Kč za každou matriční událost
      • Vyhledávání v matričních knihách – za každou započatou hodinu 200,-Kč
      • Vydání stejnopisu rodného, oddacího, úmrtního listu : 100,-Kč
      • Ověření stejnopisu, opisu, kopie, fotokopie, atd. : 30,-Kč za každou i započatou stránku
      • Ověření podpisu nebo otisku razítka na listině : 30,-Kč za každý podpis
      • Vydání povolení změny
      • a) příjmení hanlivého, výstředního, směšného, zkomoleného, cizojazyčného nebo na příjmení dřívější : 100,-Kč
      • b) jména nebo příjmení v ostatních případech : 1000,-Kč
      • Vydání povolení uzavřít manželství mimo stanovenou dobu nebo mimo úředně stanovenou místnost : 1000,-Kč
      • Vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství : 500,-Kč

    KPOZ

    • spolupracuje s komisí pro občanské záležitosti. Podílí se na přípravách organizačních a programových (vede evidenci každoročních jubilantů, nových Rychvalďáčků, organizuje přípravu jubilejních svateb, slavnostní vyřazení žáků 9.tříd, přijetí žáků 1.tříd, přijetí dárců krve,podílí se na zajištění upomínkových předmětů na tyto akce, vede rozpočet KPOZ,atd.)
    • zabezpečuje vyvěšení praporů k významným výročím

    ARCHIV

    • zajišťuje dohled na výkon spisové a archivní služby u MěÚ Rychvald
    • přejímá archiválie odborů MěÚ, zabezpečuje jejich trvalé uložení do spisovny MěÚ a všestrannou péči o ně
    • zajišťuje jejich zpracování pro Státní archiv v Karviné dle spisového a skartačního řádu MěÚ Rychvald

    Evidence o pobytu občanů

    Přihlášení státních občanů ČR k trvalému pobytu.

    Vydání potvrzení o změně místa trvalého pobytu.

    Výběr správního poplatku dle zákona č. 634/2004 Sb. v platném znění – ohlášení změny místa trvalého pobytu.

    Vedení záznamů:

        • narození, úmrtí, stěhování, uzavření manželství, vznik partnerství, změny příjmení
        • zákazu pobytu o místě,  změně a době jeho trvání
        • rozhodnutí soudu  o omezení svéprávnosti a změn
        • o doručovací adrese písemnosti

    Poskytnutí údajů z informačního systému.

    Provedení opravy nebo doplnění údajů zpracovaných v informačním systému na žádost občana.

    Rozhodnutí o zrušení údaje  o místu trvalého pobytu.

     

    Činnost z úseku matriky

    • vede matriční knihy narození, manželství a úmrtí.
    • provádí zápisy matričních událostí, matričních skutečností, dodatečných zápisů, změn a oprav do matričních knih (určení otcovství, popření otcovství, osvojení, rozvod manželství)
    • přijímá žádosti o zápis příjmení v mužském tvaru
    • přijímá prohlášení o volbě druhého jména, určení otcovství, přijetí dřívějšího příjmení po rozvodu manželství.
    • rozhoduje ve věcech změny jména nebo příjmení
    • vydává prvopisy matričních dokladů, duplikáty matričních dokladů, potvrzení z matričních knih a potvrzení ze sbírky listin
    • pořizuje doslovné výpisy z matričních knih
    • přijímá žádosti o uzavření manželství, zpracovává podklady k civilním i církevním sňatkům
    • vystavuje osvědčení k uzavření církevního sňatku
    • vydává vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v zahraničí
    • povoluje uzavření manželství na jiném vhodném místě
    • provádí a zajišťuje svatební obřady
    • přijímá žádosti o zápis matriční události do zvláštní matriky v Brně
    • plní zákonnou ohlašovací povinnost o matričních událostech
    • provádí vidimaci listin a legalizaci podpisů
    • připravuje akce komise pro občanské záležitosti

    Informace pro snoubence

    Rada Města Rychvaldu na své 96. schůzi dne 11.05. 2021 usnesením č.96/4 stanovila  dny pro uzavírání sňatečných obřadů na stanoveném místě „obřadní síň“

    mimo neděli, 24.12. a 31.12. a mimo dny státem uznávaných svátků :

    Stanovené termíny pro rok 2023:

    PÁTEK SOBOTA PÁTEK SOBOTA
    06.01. 07.01 20.01. 21.01.
    03.02. 04.02. 17.02. 18.02.
    03.03. 04.03. 17.03. 18.03.
    14.04. 15.04. 28.04. 29.04.
    05.05. 06.05. 19.05. 20.05.
    02.06. 03.06. 16.06. 17.06.
    01.07. 14.07. 15.07.
    04.08. 05.08. 18.08. 19.08.
    01.09. 02.09. 15.09. 16.09.
    06.10. 07.10. 20.10. 21.10.
    03.11. 04.11. 24.11. 25.11.
    01.12. 02.12. 15.12. 16.12.

    Sňatečné obřady se uskuteční v časech od 9:00-13:00 hodin v půlhodinových intervalech tak, aby na sebe navazovaly.

    Upozorňujeme snoubence, že nejdříve je třeba ověřit a zajistit volný termín na matričním úřadě, a posléze rezervovat další – restaurace, kosmetiku, fotografa apod.

    V ostatních dnech lze povolit uzavření manželství pouze na základě domluvy s matrikářkou z důvodu provozního a personálního zajištění obřadu. V těch případech se hradí správní poplatek za uzavření manželství mimo stanovenou dobu a místo ve výši 1000,-Kč podle položky 12 písm.c) sazebníku zákona č.634/2004 Sb., o správních poplatcích.

    Kontakty

    Jméno
    vedoucí odboru, evidence obyvatel
    Jana Sarganková
    sekretariát, přestupky
    Bc. Lena Koláková
    matrika, podatelna
    Iveta Rozsívalová
    recepce
    Jana Kiková
    řidič
    Dům s pečovatelskou službou Rychvald
    pečovatelka
    Iva Sasoňová
    pečovatelka
    Iveta Greňová
    pečovatelka
    Svatava Adamčíková
    pečovatelka
    Denisa Musilová
    Telefon
    vedoucí odboru, evidence obyvatel
    596 543 037
    sekretariát, přestupky
    596 543 043
    matrika, podatelna
    596 543 040
    recepce
    596 543 042
    řidič
    Dům s pečovatelskou službou Rychvald
    pečovatelka
    596 547 231
    pečovatelka
    596 547 231
    pečovatelka
    596 547 231
    pečovatelka
    596 547 231
    Email
    vedoucí odboru, evidence obyvatel
    sargankova@rychvald.cz
    sekretariát, přestupky
    kolakova@rychvald.cz
    matrika, podatelna
    rozsivalova@rychvald.cz
    recepce
    kikova@rychvald.cz
    řidič
    Dům s pečovatelskou službou Rychvald
    pečovatelka
    pečovatelka
    pečovatelka
    pečovatelka