ORGANIZAČNÍ
Dokumenty ke stažení ZDE.
V kompetenci organizačního odboru je především:
úsek sociální, evidence o pobytu občanů, vedení přestupkové agendy,
vedení evidence stížností, činnost matriky
Úsek sociální
Péče o rodinu a děti
- Poradenská a výchovná činnost
- V rámci sociálně-právní ochrany dětí působení v rodinách na rodiče, kteří neplní povinnosti vyplývající z rodičovské zodpovědnosti
- Projednávání s rodiči, odstranění nedostatků ve výchově a v chování dětí
- Sledování vývoje a výchovy ohrožených dětí
- V případě nutnosti oznamování zjištěných skutečností v ohrožených rodinách pověřenému úřadu
- Pečovatelská služba
Péče o zdravotně postižené a staré občany
- Poradenská činnost
- Pečovatelská služba
- Sepisování žádostí o umístění v DPS
- Ustanovení zvláštního příjemce důchodu
Péče o občany, kteří se ocitli v mimořádně obtížných poměrech nebo v nich žijí
- Poradenská činnost
- Bezprostřední individuální pomoc
Matriční úřad – poplatky
- Provozní poplatek – uzavření manželství v obřadní síni 400,-Kč
- Rada města Rychvald na svém 119. schůzi dne 08.10.2018 stanovila usn.č.119/3. místo určené pro konání slavnostních obřadů obřadní v budově městského úřadu a dobu pro uzavírání manželství čtvrtek, pátek a sobotu v době od 9,00-13,00 hodin v půlhodinových intervalech.
- Nejčastější používané správní poplatky na úseku matriky dle zák.č.634/2004 Sb.:
-
- Nahlédnutí do matriční knihy nebo sbírky listin na konkrétní zápis : 50,-Kč za každou matriční událost
- Vyhledávání v matričních knihách – za každou započatou hodinu 200,-Kč
- Vydání stejnopisu rodného, oddacího, úmrtního listu : 100,-Kč
- Ověření stejnopisu, opisu, kopie, fotokopie,atd. : 30,-Kč za každou i započatou stránku
- Ověření podpisu nebo otisku razítka na listině : 30,-Kč za každý podpis
- Vydání povolení změny
- a) příjmení hanlivého,výstředního,směšného,zkomoleného, cizojazyčného nebo na příjmení dřívější : 100,-Kč
- b) jména nebo příjmení v ostatních případech : 1000,-Kč
- Vydání povolení uzavřít manželství mimo stanovenou dobu nebo mimo úředně stanovenou místnost : 1000,-Kč
Vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství : 500,-Kč
Evidence o pobytu občanů
přihlašování k trvalému pobytu
poskytování písemných informací o místech pobytů občanů na základě písemné žádosti státních orgánů
vystavování potvrzení o žití pro občany, kteří pobírají důchod ze zahraničí
správní poplatek dle zák. č. 634/2004 Sb. – ohlášení změny místa trvalého pobytu 50 Kč (za osoby uvedené na jednom přihlašovacím lístku)
Matriční úřad
- vede matriční knihy narození, manželství a úmrtí.
- provádí zápisy matričních událostí, matričních skutečností, dodatečných zápisů, změn a oprav do matričních knih (určení otcovství, popření otcovství, osvojení, rozvod manželství)
- přijímá žádosti o zápis příjmení v mužském tvaru
- přijímá prohlášení o volbě druhého jména, určení otcovství, přijetí dřívějšího příjmení po rozvodu manželství.
- rozhoduje ve věcech změny jména nebo příjmení
- vydává prvopisy matričních dokladů, duplikáty matričních dokladů, potvrzení z matričních knih a potvrzení ze sbírky listin
- pořizuje doslovné výpisy z matričních knih
- přijímá žádosti o uzavření manželství, zpracovává podklady k civilním i církevním sňatkům
- vystavuje osvědčení k uzavření církevního sňatku
- vydává vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v zahraničí
- povoluje uzavření manželství na jiném vhodném místě
- provádí a zajišťuje svatební obřady
- přijímá žádosti o zápis matriční události do zvláštní matriky v Brně
- plní zákonnou ohlašovací povinnost o matričních událostech
- provádí vidimaci listin a legalizaci podpisů
- připravuje akce komise pro občanské záležitosti
KPOZ
- spolupracuje s komisí pro občanské záležitosti. Podílí se na přípravách organizačních a programových (vede evidenci každoročních jubilantů, nových Rychvalďáčků, organizuje přípravu jubilejních svateb, slavnostní vyřazení žáků 9.tříd, přijetí žáků 1.tříd, přijetí dárců krve,podílí se na zajištění upomínkových předmětů na tyto akce, vede rozpočet KPOZ,atd.)
- zabezpečuje vyvěšení praporů k významným výročím
ARCHIV
- zajišťuje dohled na výkon spisové a archivní služby u MěÚ Rychvald
- přejímá archiválie odborů MěÚ, zabezpečuje jejich trvalé uložení do spisovny MěÚ a všestrannou péči o ně
- zajišťuje jejich zpracování pro Státní archiv v Karviné dle spisového a skartačního řádu MěÚ Rychvald
Kontakty
vedoucí odboru, evidence obyvatel
Jméno
Jana Sarganková
Telefon
596 543 037
Email
sargankova@rychvald.cz
sekretariát, přestupky
Jméno
Bc. Lena Koláková
Telefon
596 543 043
Email
kolakova@rychvald.cz
matrika, podatelna
Jméno
Iveta Rozsívalová
Telefon
596 543 040
Email
rozsivalova@rychvald.cz
recepce
Jméno
Jana Kiková
Telefon
596 543 042
Email
kikova@rychvald.cz
řidič
Jméno
Josef Kováčik
Telefon
604 701 512
Email
kovacik@rychvald.cz
Dům s pečovatelskou službou Rychvald
Jméno
Telefon
Email
pečovatelka
Jméno
Iva Sasoňová
Telefon
596 547 231
Email
pečovatelka
Jméno
Iveta Greňová
Telefon
596 547 231
Email
pečovatelka
Jméno
Svatava Adamčíková
Telefon
596 547 231