Vyberte stránku

ORGANIZAČNÍ

Dokumenty ke stažení ZDE.

V kompetenci organizačního odboru je především:

úsek sociální, evidence o pobytu občanů, vedení přestupkové agendy,

vedení evidence stížností, činnost matriky

 Úsek sociální

    Péče o rodinu a děti

    1. Poradenská a výchovná činnost
    2. V rámci sociálně-právní ochrany dětí působení v rodinách na rodiče, kteří neplní povinnosti vyplývající z rodičovské zodpovědnosti
    3. Projednávání s rodiči, odstranění nedostatků ve výchově a v chování dětí
    4. Sledování vývoje a výchovy ohrožených dětí
    5. V případě nutnosti oznamování zjištěných skutečností v ohrožených rodinách pověřenému úřadu
    6. Pečovatelská služba

    Péče o zdravotně postižené a staré občany

    1. Poradenská činnost
    2. Pečovatelská služba
    3. Sepisování žádostí o umístění v DPS
    4. Ustanovení zvláštního příjemce důchodu

    Péče o občany, kteří se ocitli v mimořádně obtížných poměrech nebo v nich žijí

    1. Poradenská činnost
    2. Bezprostřední individuální pomoc

    Správní poplatky na úseku matrik

    Vybrané poplatky na úseku matrik dle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů:

     Činnost správní poplatek
    vydání prvního rodného, oddacího nebo úmrtního listu a nebo vydání těchto matričních dokladů po provedení dodatečného záznamu o matriční skutečnosti, jíž se mění zápis v matriční knize zdarma – bez právního poplatku
    vydání stejnopisu rodného, oddacího nebo úmrtního listu 300 Kč
    vydání vícejazyčného standardního formuláře k matričnímu dokladu 100 Kč
    nahlédnutí na konkrétní zápis v matriční knize, nahlédnutí do podkladů uložených ve sbírce listin ke konkrétnímu matričnímu zápisu nebo nahlédnutí do druhopisu matiční knihy vedené do 31. prosince 1958 na konkrétní zápis 50 Kč
    vyhledávání v matričních knihách, sbírkách listin nebo v druhopisech matričních knih vedených do 31. prosince 1958 200 Kč
    za každou i započatou hodinu
    vydání povolení změny příjmení hanlivého nebo směšného 200 Kč
    vydání povolení změny příjmení cizojazyčného nebo na dřívější příjmení 300 Kč
    vydání povolení změny jména nebo příjmení v ostatních případech 3000 Kč
    uzavření manželství mezi snoubenci nebo vstup do registrovaného partnerství osobami, nemají-li trvalý pobyt na území ČR 5000 Kč
    uzavření manželství mezi snoubenci nebo vstup do registrovaného partnerství osobami, z nichž pouze jeden má trvalý pobyt na území ČR 3000 Kč
    přítomnost matrikáře u prohlášení snoubenců, že spolu vstupují do manželství před starostou, místostarostou nebo pověřeným členem zastupitelstva obce, které nejsou matričním úřadem, není-li ani jeden ze snoubenců přihlášen k trvalému pobytu ve správním obvodu této obce 1000 Kč
    vydání povolení uzavřít manželství nebo vstoupit do registrovaného partnerství mimo určené místo nebo dobu 3000 Kč
    vydání osvědčení, že snoubenci splnili všechny požadavky pro uzavření církevního sňatku 500 Kč
    vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství nebo vysvědčení o právní způsobilosti ke vstupu do registrovaného patrnerství v cizině nebo s cizincem 500 Kč
    vydání stejnopisu, opisu, kopie, fotokopie nebo výpisu z úředních spisů, v úřední úschově, z rgistrů, z knih, ze záznamů, z evidencí, z listin nebo z dalšího písemného a obrazového materiálu, popř. sdělení o negativním nálezu

    30 Kč za první stránku a

    10 Kč za každou další i započatou stránku

    Ověření podpisu nebo otisku razítka na dokumentu nebo na jeho stejnopisu 50 Kč

    KPOZ

    • spolupracuje s komisí pro občanské záležitosti. Podílí se na přípravách organizačních a programových (vede evidenci každoročních jubilantů, nových Rychvalďáčků, organizuje přípravu jubilejních svateb, slavnostní vyřazení žáků 9.tříd, přijetí žáků 1.tříd, přijetí dárců krve,podílí se na zajištění upomínkových předmětů na tyto akce, vede rozpočet KPOZ,atd.)
    • zabezpečuje vyvěšení praporů k významným výročím

    ARCHIV

    • zajišťuje dohled na výkon spisové a archivní služby u MěÚ Rychvald
    • přejímá archiválie odborů MěÚ, zabezpečuje jejich trvalé uložení do spisovny MěÚ a všestrannou péči o ně
    • zajišťuje jejich zpracování pro Státní archiv v Karviné dle spisového a skartačního řádu MěÚ Rychvald

    Evidence o pobytu občanů

    Přihlášení státních občanů ČR k trvalému pobytu.

    Vydání potvrzení o změně místa trvalého pobytu.

    Výběr správního poplatku dle zákona č. 634/2004 Sb. v platném znění – ohlášení změny místa trvalého pobytu.

    Vedení záznamů:

        • narození, úmrtí, stěhování, uzavření manželství, vznik partnerství, změny příjmení
        • zákazu pobytu o místě,  změně a době jeho trvání
        • rozhodnutí soudu  o omezení svéprávnosti a změn
        • o doručovací adrese písemnosti

    Poskytnutí údajů z informačního systému.

    Provedení opravy nebo doplnění údajů zpracovaných v informačním systému na žádost občana.

    Rozhodnutí o zrušení údaje  o místu trvalého pobytu.

     

    Činnost z úseku matriky

    • vede matriční knihy narození, manželství, úmrtí a partnerství.
    • provádí zápisy matričních událostí, matričních skutečností, dodatečných zápisů, změn a oprav do matričních knih (určení otcovství, popření otcovství, osvojení, rozvod manželství, prohlášení o příjmení, změny jména a příjmení)
    • přijímá žádosti o zápis příjmení v mužském tvaru
    • přijímá prohlášení o volbě druhého jména, přijetí dřívějšího příjmení po rozvodu manželství.
    • přijímá souhlasné prohlášení rodičů o určení otcovství
    • rozhoduje ve věcech změny jména nebo příjmení
    • vydává prvopisy matričních dokladů, stejnopisy matričních dokladů, potvrzení z matričních knih a potvrzení ze sbírky listin
    • pořizuje doslovné výpisy z matričních knih
    • přijímá žádosti o uzavření manželství, zpracovává podklady k civilním i církevním sňatkům
    • přijímá žádosti o vstup do partnerství, zpracovává podklady pro vstup do partnerství
    • vystavuje osvědčení k uzavření manželství/partnerství
    • vydává vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství/partnerství v zahraničí
    • povoluje uzavření manželství na jiném vhodném místě a ve kteroukoliv vhodnou dobu
    • povoluje vstup do partnerství na kterémkoliv vhodném místě a ve kteroukoliv vhodnou dobu
    • provádí a zajišťuje svatební obřady
    • provádí a zajišťuje vstup do partnerství
    • provádí a zajišťuje výroční svatební obřady
    • přijímá žádosti o zápis matriční události do zvláštní matriky v Brně
    • plní zákonnou ohlašovací povinnost o matričních událostech
    • provádí vidimaci listin a legalizaci podpisů
    • připravuje akce komise pro občanské záležitosti

    Informace pro snoubence

    Určená doba a místo pro uzavírání manželství a pro vstup do registrovaného partnerství na rok 2024

    (mimo neděli, 24.12. a 31.12. a dny státem uznávaných svátků – tyto dny neoddáváme).

    Místo: Obřadní síň MěÚ Rychvald

     Doba:

    PÁTEK SOBOTA PÁTEK SOBOTA
    05.01. 06.01. 19.01. 20.01.
    02.02. 03.02. 16.02. 17.02.
    01.03. 02.03. 15.03. 16.03.
    05.04. 06.04. 19.04. 20.04.
    03.05. 04.05. 17.05. 18.05.
    07.06. 08.06. 21.06. 22.06.
    12.07. 13.07. 26.07. 27.07.
    02.08. 03.08. 16.08. 17.08.
    06.09. 07.09. 20.09. 21.09.
    04.10. 05.10. 18.10. 19.10.
    01.11. 02.11. 15.11. 16.11.
    06.12. 07.12. 13.12. 14.12.

    Svatební obřady a obřady vstupu do registrovaného partnerství se v Rychvaldě konají ve schválených pátečních a sobotních termínech, v obřadní síni městského úřadu, v době od 9:00 do 13:00 v 30minutových intervalech. Tyto obřady jsou zdarma.

    Matriční úřad zadává zájemcům o obřad časové termíny tak, aby na sebe jednotlivé obřady navazovaly. Kapacita obřadní síně je 48 míst k sezení.

    Za vydání povolení uzavřít manželství nebo za vydání povolení vstoupit do registrovaného partnerství mimo určené místo nebo dobu je dle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, položky 12, písm. d) vybírán správní poplatek 3 000 Kč. Tento poplatek je v případě neuskutečnění obřadu nevratný.

    Upozorňujeme na skutečnost, že nejdříve je třeba ověřit a zarezervovat si volný termín na matričním úřadě, a až následně v místě uskutečnění slavnostního obřadu.

    Kontakty

    vedoucí odboru
    Jméno
    Bc. Jana Krasňanová
    Telefon
    596 543 037
    Email
    krasnanova@rychvald.cz
    sekretariát, evidence obyvatel, podatelna
    Jméno
    Monika Brožková
    Telefon
    596 543 043
    Email
    brozkova@rychvald.cz
    matrika
    Jméno
    Iveta Rozsívalová
    Telefon
    596 543 040
    Email
    rozsivalova@rychvald.cz
    ztráty a nálezy, petice a stížnosti
    Jméno
    Jana Kiková
    Telefon
    596 543 042
    Email
    kikova@rychvald.cz
    Dům s pečovatelskou službou Rychvald
    Jméno

    -

    Telefon

    -

    Email
    -
    pečovatelka
    Jméno

    Svatava Adamčíková

    Telefon

    596 547 231

    Email
    -
    pečovatelka
    Jméno
    Iveta Greňová
    Telefon
    596 547 231
    Email
    -
    pečovatelka
    Jméno
    Denisa Musilová
    Telefon
    596 547 231
    Email
    -
    pečovatelka
    Jméno
    Seberová Dominika
    Telefon
    596 547 231
    Email
    -